معرفی بهترین مناطق دماوند برای خرید ویلا - نکات کلیدی پیش از خرید ویلا

شهرستان ها و مناطق اطراف تهران، همواره به خاطر نزدیکی به پایتخت و دسترسی به امکانات، و دوری از مشکلات تهران مثل آلودگی و شلوغی، همواره مورد توجه بوده اند. علاوه بر اینها قیمت بسیار پایین این مناطق نظر بسیاری از مردم را به خرید یک ویلای زیبا برای آخر هفته ها و یا دوران بازنشستگی به خود جلب کرده. دماوند از جمله مناطق به سرعت درحال رشد در اطراف تهران است که مورد استقبال شدید سازندگان و خریداران قرار گرفته.  در این مطلب قصد داریم به شناخت بیشتر این منطقه و البته شرایط ایده آل برای انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در دماوند را بررسی کنیم. در حال حاضر بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا، علاوه بر خود مرکز دماوند، شهرستان های اطراف آن مثل گیلاوند، آبسرد، آیینه ورزان، جابان، خسروان و … هم به شدت درحال ساخت و ساز بوده و رشد قابل توجهی را در این مناطق شاهدیم.

تاثیر مجوز ساخت در منطقه برای ساخت ویلا

اولین نکته ای که باید پیش از خرید ویلا یا هر ملک یا زمینی در نظر بگیرید، داشتن پروانه ساخت، سند مالکیت و پایان کار می باشد که باعث می شود سرمایه گذاری مطمئنی انجام داده باشیم.  به ویژه برای خرید زمین، اگر بخواهیم در آنجا ساخت و سازی انجام دهیم باید حتما دارای مجوز ساخت بوده و بابت این موضوع هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آید.

توجه به امکانات رفاهی مانند برق و گاز

موارد زیادی در انتخاب یک ویلا تاثیرگذارند. برای مثال داشتن برق و گاز و یا در معدود مواردی آب لوله کشی همواره جزو اولویت های اول خرید باید در نظر گرفته شود. به ویژه اینکه حتما از جداگانه بودن کنتورها یا نحوه محاسبه آب و برق و گاز خود هم مطلع شوید. گاهی اوقات بررسی این موارد به شدت روی انتخاب ما تاثیرگذارند.

چرا خرید ویلا در دماوند بهترین گزینه است؟

به خاطر نزدیکی به تهران، و داشتن آب و هوای عالی. به ویژه اینکه به خاطر قرار گرفتن در کنار رودخانه های دائمی، دارای جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی زیادی دارد. پیست اسکی آبعلی از جمله معروف ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود. از دیگر مناطق گردشگری دماوند: چشمه اعلا، دریاچه تار، چشمه و ابشار تیزآب، دژ هفت دختر، حمام درویش، غار رود افشان، دشت لار، آبشار گروبار و …

علاقه سازندگان به ساخت و ساز در منطقه دماوند، و وجود خریداران زیاد در این مناطق، باعث شده رقابت بر سر ساخت ویلاهای مدرن و کلاسیک بالا برود.

معرفی مناطق محبوب دماوند

چنانچه پیش تر گفتیم دماوند دارای مناطق اطراف زیبایی است که در ادامه به معرفی چند تا از معروف ترین روستاهای اطرار دماوند اشاره می کنیم.

1- گیلاوند ، بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا

گیلاوند، یکی از مناطق آپارتمانی بزرگ دماوند، گزینه‌ای عالی برای خرید و سرمایه‌گذاری در ویلا محسوب می‌شود. در این منطقه، ویلاهای متنوع با کاربردهای مختلف ارائه می‌شود، امکانات و قیمت ویلاها بسته به متراژ و قرارگیری در محیط‌های رفاهی متغیر است. گیلاوند با آب و هوای بی‌نظیری به خصوص برای افرادی که از هوای آلوده و شلوغی تهران خسته شده‌اند، بهترین منطقه دماوند برای سکونت دائمی است.

برای بررسی قیمت ها لطفا به صفحه خرید و فروش زمین،باغ و ویلا در دماوند و گیلاوند مراجعه فرمایید.

2- ویلا در آبسرد دماوند

ویلا-در-آبسرد-دماوند

آبسرد به عنوان یک منطقه زیبا و ییلاقی در 45 کیلومتری شرقی تهران واقع شده. در بخش مرکزی دماوند واقع شده و مساحتی 9381 هکتاری دارد.از شمال به ارتفاعات البرز مرکز و روستاهای آیینه ورزان و خسروان  همسایه بوده ، از غرب با مرکز دماوند، و از شرق با ابرشیوه و سربندان همسایه است و از جنوب هم با شهرستان کیلان . آبسرد به عنوان یکی از مراکز تولید گل و سفیدجات در اطراف تهران شناخته شده. به جرات می توان گفت محبوب ترین منطقه بخش شرقی دماوند، آبسرد می باشد.  به علاوه امکانات کامل آب-برق-گاز- تلفن- اینترنت باعث محبوبیت این منطقه برای خرید شده. برای بررسی قیمت ها میتوانید به صفحه قیمت باغ و زمین کشاورزی در آبسرد دماوند مراجعه فرمایید.

3- آینه ورزان

آینه ورزان، در ۶۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده است. این روستا جزو توابع آبسرد بوده و در ۱۷ کیلومتری شهرستان زیبا و پرآب و هوای دماوند واقع شده است.

آبشار زیبای آینه ورزان، به کشاورزی این منطقه رونق داده و روستا را به یک منطقه حاصلخیز و سرسبز تبدیل کرده است. این منطقه با آب و هوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری فراوان، به عنوان بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا شناخته می‌شود.

4- جابان

برای خرید ویلا در جابان، حتماً نیاز به دقت و حساسیت دارید. اما با کمک به مشاور املاک A1 که دارای مجموعه‌ای از فایل های  جذاب املاک در این منطقه است، می‌توانید به راحتی و با اطمینان ویلا مورد نظر خود را پیدا کنید. این مشاور املاک متنوعی از ویلاهای لاکچری، لوکس، دوبلکس، با استخر، باغ، شیک، نوساز و شهرکی را برای شما فراهم می‌کند.

جابان با طبیعت سرسبز و آرامش بی‌نظیرش یک انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. افزایش قیمت ویلاها در این منطقه در چند سال اخیر، این روستا را به یک گزینه جذاب و سودآور برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. آب و هوای خوش‌بخت و نزدیکی به تهران، همچنین قیمت مناسب ویلاها، این منطقه را به یک گزینه محبوب برای خرید ملک تبدیل کرده است. آینده روشن و پر از امکانات برای جابان، این را به یک سرمایه‌گذاری استوار و پایدار تبدیل می‌کند که خرید ویلا در این منطقه را به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل می‌کند.

5- خسراوان

خسروان، یکی از روستاهای کوهستانی در شهرستان دماوند، در استان تهران واقع شده است. این روستا در فاصله 96 کیلومتری از تهران، 24 کیلومتری شهر دماوند و 86 کیلومتری گرمسار واقع شده است. این منطقه به عنوان خسروان شناخته می‌شد و بعدها به خاطر واقعیت کنار رشته کوه البرز به نام زرین کوه به نام خسروان تغییر نام یافته است.

برای افرادی با بودجه محدود و علاقه به زندگی در مناطقی کوهستانی، مانند خسروان و جابان، پیشنهاد می‌شود. جمعیت در خسروان کمتر از جابان است، که باعث جلب افراد می‌شود که به دنبال آرامش محیط و فاصله از شلوغی هستند.

روستاهای دماوند به دلیل آب و هوای خوش، همچنین دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و خدمات، جذابیت زیادی برای اجاره سالانه ویلا دارند.

گرمابسرد

یکی دیگر از مناطق بکر و زیبای دماوند، منطقه گرمابسرد است. ارزانی زمین در گرمابسرد باعث شده کسانی که توانایی مالی پایینی دارند هم به راحتی بتوانند صاحب ویلا شوند. البته که امکانات کمتری نسبت به 5 منطقه قبلی دارد ولی برای کسانی که به لحاظ مالی توانایی پایین تری دارند، یک منطقه عالی برای ساخت ویلاست.

قیمت ویلا در دماوند

قیمت ملک تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. به چند مورد از این عوامل اشاره می‌کنیم:

  • موقعیت جغرافیایی: نزدیکی به امکانات شهری، محدودیت‌های ساخت و ساز و فضای سبز می‌توانند قیمت زمین را تحت تأثیر قرار دهند.
  • متراژ زیربنا: زمین‌های بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • کاربری ملک: نوع کاربری ملک (مسکونی، تجاری، صنعتی و غیره) می‌تواند قیمت آن را تغییر دهد.
  • شرایط بازار: عوامل مانند عرضه و تقاضا، نرخ بهره و شرایط اقتصادی به قیمت زمین تأثیر می‌گذارند.

راهنمای خرید بهترین ویلا در بهترین منطقه دماوند

راهنمای-خرید-بهترین-ویلا-در-بهترین-منطقه-دماوند

مشخص کردن هدف

اگر بتوانید هدف خود را از خرید ویلا در دماوند بطور دقیق مشخص کنید، احتمالا خرید درست و بهتری را انجام می دهید. برای مثال هدف شما از خرید ویلا در دماوند سرمایه گذاری است یا برای اوقات فراغت و آخر هفته ها و …

مشخص کردن بودجه

برای خرید ویلا در دماوند قطعا باید پیش از هر کاری بودجه نهایی که می توانید پرداخت کنید را حساب کنید تا موقع خرید دچار اشکال محاسباتی نشوید. گاهی تماشای برخی ویلاهای لوکس باعث می شود انسان موقع معامله به درستی محاسبات قیمت را انجام ندهد.

شناسایی منطقه

محله های اعیان نشین، بالاشهر دماوند، مناطق خلوت، مناطق با مناظر دیدنی، دسترسی پذیر بودن به امکانات و … هر کسی با توجه به نیاز خود ممکن است به محله های خاصی علاقه مند باشد که برای شناسایی آن ها بهتر است از یک یا چند مشاور املاک خبره مشورت بگیرید.

مشخص کردن نوع ویلا

توجه به نوع ویلای مدرن، کلاسیک، سال ساخت ویلا و خیلی چیزهای دیگر در خرید ما موثر است.

شرایط آب و هوایی

اغلب ویلاهای دماوند 4 فصل بوده و از این بابت خیلی عالی اند.

اهمیت چشم انداز

قطعا یکی از مهمترین مزایای یک ویلای تفریحی، منظره زیبا و چشم انداز آن است.

توجه به دسترسی ها

یکی دیگر از مزایای مهم برای خرید ویلا در دماوند، و از عوامل اصلی تعیین بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا، دسترسی به پمپ بنزین، فروشگاه، نانوایی و دیگر امکانات رفاهی و حتی درمانگاه است.

توجه به امکانات ویلا

از جمله امکانات ویژه ویلاهای دماوند داشتن انشعابات برق و آب سهمیه ای است.

توجه به کیفیت ساخت

از آنجا که اغلب سازه های برای فروش در دماوند، در حال نوسازی اند، به سختی می توان به کیفیت مصالح به کار رفته در ویلا پی برد. برای همین کمک گرفتن از یک مشاور املاکی که سالها سابقه و تجربه خرید و فروش ملک دارد، به شدت می تواند به انتخاب درست ما کمک کند.

نوع سند

داشتن سند اولین و مهمترین قسمت انتخاب یک ملک به حساب می آید. داشتن سند، به ویژه سند محضری ، چون طبق سیاست های جدید 1402 قرار بود سند های تک برگ به مرور زمان بی اعتبار شوند، در اولویت اعتمادسازی در شما باید قرار گیرد.

امنیت محل مهمترین نکته در انتخاب بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا

در اغلب موارد آنچه موقع خرید یک ملک فراموش می شود، امنیت محل و ملک است. به ویژه برای کسانی که قصد خرید یک ویلا برای تعطیلاتشان دارند و ممکن است گاهی برای چند روز این ملک خالی بماند، باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

قیمت خرید و فروش انواع زمین، ویلا و ملک در بهترین بهترین منطقه دماوند

جمع بندی:

افراد بسیاری به دنبال خرید ویلا، خانه یا زمین برای ساخت ویلا در اطراف تهران هستند تا از آلودگی هوا و ترافیک شهر دور شده و در محیط آرام و خوش‌آب‌وهوا زندگی کنند. شهرستان دماوند به دلیل قیمت مناسب و آرامش مناطقش، یک گزینه محبوب برای خرید ویلا شده است. از بهترین منطقه دماوند برای خرید ویلا میتوان به آبسرد، گیلاوند، جابان و … اشاره کرد. مناطق دماوند با آب و هوای عالی، جایگزین خوبی برای زندگی آرام و خرید ویلا محسوب می‌شوند. آژانس املاک ایوان با تیم مجرب و حرفه‌ای خدمات مشاوره و خرید امن را ارائه می‌دهد.

سوالات متداول:

گیلاوند
آبسرد
آیینه ورزان
 جابان
خسروان
به علاوه منطقه‌هایی مانند ناهارخوران، کهن آباد و رودهن از جمله مناطق محبوب برای خرید ویلا در دماوند هستند. این مناطق دارای طبیعت زیبا و آب و هوای معتدلی هستند.

در برخی از مناطق دماوند، خدماتی مانند فضای سبز بسیار، دسترسی به تفریحات خارجی، و امکانات رفاهی مثل رستوران‌ها و فروشگاه‌ها برای ساکنان ویلایی وجود دارد.

بله، با توجه به طبیعت دل‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری، بازار خرید ویلا در دماوند به طور کلی رونق دارد و تقاضا برای خرید ملک‌های تفریحی و ویلایی در این منطقه افزایش یافته است.

برای انتخاب ویلا در بهترین منطقه دماوند، اهمیت داشتن نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری، دسترسی آسان به امکانات شهری، و مطمئن بودن از نظر امنیت و زیرساخت‌ها از جمله نکات حائز اهمیت است.

تفاوت‌هایی مانند قیمت ملک، امکانات محلی، مناظر طبیعی، و نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری در مناطق مختلف دماوند وجود دارد. بر اساس نیازها و ترجیحات شما، می‌توانید منطقه مناسب برای خرید ویلا را انتخاب کنید.